آخرین اخبار
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۴
نماز و دعا برای پیدا کردن همسر مناسب | دعا برای یافتن همسر دلخواه و خوب
بازدید:۶۴
صد آنلاین | دعا برای ازدواج سریع یکی از موارد توصیه شده در راستای تسهیل این امر مقدس است. طبق تصریح متون دینی از مصادیق رزق در زندگی انسان بهره‌مندی از همسر نیک و دلنشین می‌باشد . اهل بیت علیهم‌السلام برای جلب این روزی دعاهایی را فرموده‌اند تا به فضل خدا مشکلات جوانان مشتاق ازدواج حل شود و در این امر مقدس تسریع صورت گیرد. در ادامه به چند دعای مخصوص ازدواج فوق العاده اشاره خواهیم کرد.
کد خبر : ۱۱۱۱۸۴

به گزارش صد آنلاین، برای دخترانی که وقت ازدواج آنان فرا رسیده و همسر دلخواه شان پیدا نشده، از آیه الله بهجت نقل گردیده که نماز جعفر طیار (نماز تسبیح) بخواند و پس از آن، دعائی که در کتاب «زاد المعاد» مجلسی آمده که در این هنگام خوانده شود، بخواند و در پی آن، به سجده رود و تلاش کند که حتما گریه کند. گر چه به مقدار کم و همین که چشمش را اشک گرفت حاجتش را از خدا بخواهد. حال دعائی که در کتاب «زاد المعاد» مجلسی آمده که در این هنگام خوانده شود:

دعای مورد نظر در مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی آمده است که چنین است:

شیخ و سید از مفضل بن عمر روایت کرده‏اند که: گفت دیدم روزی حضرت امام جعفر صادق (ع) را که نماز جعفر بجا آوردند، پس دست ها را بلند کردند و این دعا خواندند.

“یَا رَبِّ یَا رَبِّ” به قدری که یک نفس وفا کند “یَا رَبَّاهْ یَا رَبَّاهْ” به قدر یک نفس “رَبِّ رَبِّ” باز به قدر یک نفس “یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ” باز به قدر یک نفس “یَا حَیُّ یَا حَیُّ” به قدر یک نفس “یَا رَحِیمُ یَا رَحِیمُ” باز به قدر یک نفس “یَا رَحْمَانُ یَا رَحْمَانُ” هفت مرتبه “یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ” هفت مرتبه.

پس خواندند “اللَّهُمَّ إِنِّی أَفْتَتِحُ الْقَوْلَ بِحَمْدِکَ وَ أَنْطِقُ بِالثَّنَاءِ عَلَیْکَ وَ أُمَجِّدُکَ وَ لا غَایَةَ لِمَدْحِکَ وَ أُثْنِی عَلَیْکَ وَ مَنْ یَبْلُغُ غَایَةَ ثَنَائِکَ وَ أَمَدَ مَجْدِکَ وَ أَنَّی لِخَلِیقَتِکَ کُنْهُ مَعْرِفَةِ مَجْدِکَ وَ أَیَّ زَمَنٍ لَمْ تَکُنْ مَمْدُوحا بِفَضْلِکَ مَوْصُوفا بِمَجْدِکَ عَوَّادا عَلَی الْمُذْنِبِینَ بِحِلْمِکَ تَخَلَّفَ سُکَّانُ أَرْضِکَ عَنْ طَاعَتِکَ فَکُنْتَ عَلَیْهِمْ عَطُوفا بِجُودِکَ جَوَادا بِفَضْلِکَ عَوَّادا بِکَرَمِکَ یَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ الْمَنَّانُ ذُو الْجَلالِ وَ الْإِکْرَامِ“.

پس حضرت فرمود که ای مفضل هر گاه تو را حاجت ضروری بوده باشد نماز جعفر را بخوان و این دعا را بکن و حوائج خود را از خدا طلب کن که برآورده می‏شود، ان شاء الله تعالی. و این اعمال را تا زمانی که حاجتش روا شود انجام دهد، و اگر حاجتش روا نشد بداند که یا کم خوانده و یا با اعتقاد کامل نخوانده است.
۲. دعای عظیم و تجربه شده برای یافتن همسر دلخواه

برای و ازدواج جوانان پرخیر بعد از حمد و ثنای پروردگار، این گونه بگوید:

اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی زَوْجَهً صَالِحَهً وَدُوداً وَلُوداً شَکُوراً قَنُوعاً غَیُوراً إِنْ أَحْسَنْتُ شَکَرَتْ وَ إِنْ أَسَأْتُ غَفَرَتْ وَ إِنْ ذَکَرْتُ اللَّهَ تَعَالَى أَعَانَتْ وَ إِنْ نَسِیتُ ذَکَّرَتْ وَ إِنْ خَرَجْتُ مِنْ عِنْدِهَا حَفِظَتْ وَ إِنْ دَخَلْتُ عَلَیْهَا سُرَّتْ وَ إِنْ أَمَرْتُهَا أَطَاعَتْنِی وَ إِنْ أَقْسَمْتُ عَلَیْهَا أَبَرَّتْ قَسَمِی وَ إِنْ غَضِبْتُ عَلَیْهَا أَرْضَتْنِی یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ هَبْ لِی ذَلِکَ فَإِنَّمَا أَسْأَلُکَ وَ لَا أَجِدُ إِلَّا مَا قَسَمْتَ لِی فَمَنْ فَعَلَ ذَلِکَ أَعْطَاهُ اللَّهُ مَا سَأَلَ ثُمَّ إِذَا زُفَّتْ إِلَیْهِ وَ دَخَلَتْ عَلَیْهِ فَلْیُصَلِّ رَکْعَتَیْنِ ثُمَّ لْیَمْسَحْ یَدَهُ عَلَى نَاصِیَتِهَا وَ لْیَقُلِ اللَّهُمَّ بَارِکْ لِی فِی أَهْلِی وَ بَارِکْ لَهَا فِیَّ وَ مَا جَمَعْتَ بَیْنَنَا فَاجْمَعْ بَیْنَنَا فِی خَیْرٍ وَ یُمْنٍ وَ بَرَکَهٍ وَ إِنْ جَعَلْتَهَا فُرْقَهً فَاجْعَلْهَا فُرْقَهً إِلَى خَیْر
۳. دعاهایی از امام علی (علیهم‌السلام) برای ازدواج 

این دعاها همگی باید به همراه تلاش و کوشش و تحقیق همه جانبه برای انتخاب همسر باشد. یکی از دعاهایی که در این زمینه از ائمه (علیهم‌السلام) نقل شده، دعایی است که از حضرت علی (علیه‌السلام) نقل شده است، ایشان فرمودند: «هر یک از شما که خواست ازدواج کند باید ابتدا دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت سوره‌ی فاتحةالکتاب و سوره‌ی یس را بخواند، وقتی که از نماز فارغ شد بعد از حمد و ثنای پروردگار، این گونه بگوید:

 

“اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی زَوْجَةً وَدُوداً وَلُوداً شَکُوراً غَیُوراً إِنْ أَحْسَنْتُ شَکَرَتْ وَ إِنْ أَسَأْتُ غَفَرَتْ وَ إِنْ ذَکَرْتُ اللَّهَ تَعَالَی أَعَانَتْ وَ إِنْ نَسِیتُ ذَکَّرَتْ وَ إِنْ خَرَجْتُ مِنْ عِنْدِهَا حَفِظَتْ وَ إِنْ دَخَلْتُ عَلَیْهَا سُرَّتْ وَ إِنْ أَمَرْتُهَا أَطَاعَتْنِی وَ إِنْ أَقْسَمْتُ عَلَیْهَا أَبَرَّتْ قَسَمِی وَ إِنْ غَضِبْتُ عَلَیْهَا أَرْضَتْنِی یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ هَبْ لِی ذَلِکَ فَإِنَّمَا أَسْأَلُکَه و لا آخِذ اِلاّ ما مَنَنْتَ و اَعْطَیْتَ”. حضرت علی (علیه‌السلام) در ادامه فرمود: «کسی که این (نماز و دعا) را انجام دهد، خداوند آنچه را خواسته است به او عطا می‌کند.» [۳] این دعا در کتاب[۴] با اندکی تغییر این گونه نقل شده است: اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی زَوْجَةً صَالِحَةً وَدُوداً وَلُوداً شَکُوراً قَنُوعاً غَیُوراً إِنْ أَحْسَنْتُ شَکَرَتْ وَ إِنْ أَسَأْتُ غَفَرَتْ وَ إِنْ ذَکَرْتُ اللَّهَ تَعَالَی أَعَانَتْ وَ إِنْ نَسِیتُ ذَکَّرَتْ وَ إِنْ خَرَجْتُ مِنْ عِنْدِهَا حَفِظَتْ وَ إِنْ دَخَلْتُ عَلَیْهَا سُرَّتْ وَ إِنْ أَمَرْتُهَا أَطَاعَتْنِی وَ إِنْ أَقْسَمْتُ عَلَیْهَا أَبَرَّتْ قَسَمِی وَ إِنْ غَضِبْتُ عَلَیْهَا أَرْضَتْنِی یَا ذَا‌الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ هَبْ لِی ذَلِکَ فَإِنَّمَا أَسْأَلُکَ وَ لَا أَجِدُ إِلَّا مَا قَسَمْتَ لِی‌.

پروردگارا، همسری مهربان و بچه آور و شکرگزار و باغیرت به من عطا کن که اگر به او نیکی کردم شکرگزار باشد، و اگر به او بدی کردم مرا ببخشد، و اگر یاد خدا کردم مرا یاری کند، و اگر خدا را فراموش کردم مرا به یاد خدا بیندازد، و اگر از نزد او خارج شدم (اسرار و اموال و آبروی مرا) حفظ کند، و اگر بر او وارد شدم مرا خوشحال سازد، و اگر او را به کاری امر کردم مرا اطاعت کند، و اگر بر علیه او قسم خوردم (که او کاری را انجام دهد) او (آن کار را انجام داده) و مرا از آن قسم بریء‌الذمّه ‌کند، و اگر بر او غضب کردم مرا راضی سازد. ای پروردگار صاحب جلال و اکرام، چنین همسری را به من ببخش! پس به درستی که من او را از تو خواسته‌ام و به من نمی‌رسد مگر آن چیزی که تو منت می‌گذاری و عطا می‌کنی.
دعا برای یافتن همسر دلخواه
۴. ذکر یا لطیف آسان‌ترین دعای ازدواج

در کتاب معراج الذاکرین صفحه ۱۸۳ بیان شده که برای گشایش بخت سریع دختر، دو رکعت نماز مستحبی بخوانید. بعد از سلام رو به قبله ۱۰۰ مرتبه ذکر یا لطیف بگویید. این ذکر نیز جزء یکی از دعاهای فوق العاده محشر مخصوص ازدواج به حساب می‌آید. این دعای ازدواج آسان را فراموش نکنید.
۵. توصیه امام صادق به ابوبصیر برای ازدواج پسران


ر زمان خواستی ازدواج کنی در آغاز دو رکعت نماز بجا بیاور بعد از آن حمد و سپاس خداوند کن و بگو:

اللَّهُمَّ إِنِّی أُرِیدُ أَنْ أَتَزَوَّجَ فَقَدِّرْ لِی مِنَ النِّسَاءِ أَعَفَّهُنَّ فَرْجاً وَ أَحْفَظَهُنَّ لِی فِی نَفْسِهَا وَ فِی مَالِی وَ أَوْسَعَهُنَّ رِزْقاً وَ أَعْظَمَهُنَّ بَرَکَهً(تً) وَ قَدِّرْ لِی وَلَداً طَیِّباً تَجْعَلُهُ خَلَفاً صَالِحاً فِی حَیَاتِی وَ بَعْدَ مَمَاتِی

خدایا من می‌خواهم زن برگزینم، برای من از میان زنان، پاکدامن‌ترین آن‌ها را مقدر کن؛ زنی که درمورد خود و اموال شوهرش حفیظ‌ترین باشد و رزقش بیشترین و برکتش بزرگ‌ترین باشد و فرزندانی برایم مقدر کن که بازماندگانی صالح برای من باشند در زمان حیات و پس از مرگم.
۶.دومین دعای ازدواج از امام صادق (ع) برای پسران

دیگر دعایی برای ازدواج از امام صادق (علیه‌السلام) وارد شده که فرمودند درصورتی‌که اراده ازدواج نمودی دو رکعت بعد از نماز جمعه بخوان و رکوع و سجده را طولانی بنما، بعد از نماز این عبارات را بخوان:

اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِمَا سَأَلَکَ بِهِ زَکَرِیَّا إِذْ قَالَ رَبِّ لا تَذَرْنِی فَرْداً وَ أَنْتَ خَیْرُ الْوارِثِینَ اللَّهُمَّ هَبْ لِی ذُرِّیَّهً(تً) طَیِّبَهً(تً) إِنَّکَ سَمِیعُ الدُّعاءِ اللَّهُمَّ بِاسْمِکَ اسْتَحْلَلْتُهَا وَ فِی أَمَانَتِکَ أَخَذْتُهَا فَإِنْ قَضَیْتَ فِی رَحِمِهَا وَلَداً فَاجْعَلْهُ غُلَاماً وَ لَا تَجْعَلْ لِلشَّیْطَانِ فِیهِ نَصِیباً وَ لَا شِرْکاً
۷. آیه ۷۴ سوره فرقان دعا برای ازدواج موفق و خوشبخت شدن پسران

هنگامی که فردی عزب باشد و تصمیم به تشکیل آسان خانواده بگیرد یا بخواهد که برای وی فرزندی محبوب خداوند عطا کند باید این دعا برای ازدواج موفق و خوشبخت شدن را انجام دهد. در روزهای ۱۳ و ۱۴ و ۱۴ ماه قمری (ایام البیض) سه روز پشت سر هم روزه بگیرد و در شب موقع خوابیدن ۲۱ بار آیه ۷۴ سوره مبارکه فرقان را با خلوص نیت و دلی پاک با معنی بخواند و آن حاجت را از خداوند بخواهد سپس بخوابد. درصورتی که در هرماه قمری یک بار این دعای ازدواج را انجام دهد آنچه طلب کرده به راحتی به لطف خدا به دست می‌آید.
۸. دعای امام رضا برای گشایش بخت

در حقیقت دعای امام رضا برای گشایش بخت، یک نماز دو رکعتی می‌باشد. در رکعت اول بعد از سوره حمد می‌بایست آیت‌الکرسی را بخوانید. سپس در رکعت دوم بعد از حمد، سوره قدر خوانده‌شود. پس از آنکه نماز تمام شد، قرآن را به سر بگیرید و دعای زیر را بخوانید.

اللهم بحق من أرسلته إلى خلقك، وحق كل آية فيه، كل من مدحته فيه عليك، وبحقك عليه ولا نعرف أحدا أعرف بحقك منك.

بعد از خواندن دعا می بایست هر یک از ذکر های زیر را ۱۰ مرتبه بخوانید:

” یا سَیِّدی یا اَللَّه “

” بِحَقِّ مُحمد “

” بِحَقِّ عَلِیٍّ “

” بِحَقِّ فاطِمَه “

” بِحَقِّ الْحَسَنِ “

” بِحَقِّ الْحُسَیْنِ “

” بِحَقِّ عَلِیِّ بنِ الْحُسَیْن “

” بِحَقِّ مُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ “

” بِحَقِّ جَعْفَرِ بنِ مُحَمَّد “

” بِحَقِّ مُوسَى بنِ جَعْفَرٍ “

” بِحَقِّ عَلِیّ ‏بنِ مُوسى “

” بِحَقِّ مُحَمَّدِ بنِ عَلِیّ “


” بِحَقِّ عَلِیِّ بنِ مُحَمَّدٍ “

” بِحَقِّ حَسَنِ بنِ عَلِیّ “

” بِحَقِّ الْحُجَّهِ “

ان‌شاءالله پس از انجام این نماز، حاجت روا خواهید گشت.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها